Groei van de omzet in de Nederlandse markt voor boodschappenbezorging

JaarOmzet (in miljarden €)
20171,03
20181,21
20191,47
20202,33
20213,24
20223,61
20234,12
20244,70
20255,33
20265,93
20276,48

Omzet boodschappenbezorging voor de Nederlandse markt

In een tijdperk waar technologie en gemak hand in hand gaan, heeft de markt voor boodschappenbezorging in Nederland een opmerkelijke groei doorgemaakt. Volgens gegevens van Statista heeft deze sector sinds 2017 een gestage opwaartse trend laten zien.

Een overzicht van de groei

Laten we de reis van deze markt vanaf 2017 tot heden eens nader bekijken. In 2017 bedroeg de omzet 1,03 miljard euro. Dit was een bescheiden begin, maar het legde de basis voor de groei die zou volgen. In 2018 zagen we een stijging naar 1,21 miljard euro, wat een duidelijk signaal was dat de vraag naar thuisbezorging van boodschappen in een stijgende lijn zat.

De daaropvolgende jaren kenmerkten zich door een nog snellere groei. In 2019 sprong de omzet naar 1,47 miljard euro. De echte game-changer kwam echter in 2020, met een explosieve stijging tot 2,33 miljard euro. Deze groei werd gedeeltelijk aangedreven door de veranderende consumentengewoonten als gevolg van de wereldwijde pandemie.

Voorspellingen en trends

Kijkend naar de toekomst, voorspelt Statista dat deze opwaartse trend zal voortzetten. In 2021 bereikte de markt een omzet van 3,24 miljard euro en in 2022 steeg dit verder naar 3,61 miljard euro. Het pad naar 2023 en verder ziet er veelbelovend uit, met een verwachte omzet van 4,12 miljard euro in 2023, 4,70 miljard euro in 2024, en een indrukwekkende 5,33 miljard euro in 2025.

Deze cijfers tonen aan dat de Nederlandse consument steeds meer waarde hecht aan het gemak van online boodschappen doen. Met de voorspelling dat de markt in 2026 zal groeien tot 5,93 miljard euro en in 2027 tot 6,48 miljard euro, is het duidelijk dat de markt voor boodschappenbezorging een blijvende impact zal hebben op de manier waarop wij onze dagelijkse aankopen doen.

Conclusie

De opwaartse trend in de markt voor boodschappenbezorging in Nederland is niet te negeren. Van een bescheiden start in 2017 tot de verwachte groei in de komende jaren, deze sector blijft evolueren en zich aanpassen aan de veranderende behoeften van de consument. Met de website 1folders.nl kunt u gemakkelijk profiteren van deze groeiende markt door de beste aanbiedingen en folders van verschillende supermarkten en winkels te vinden.